LJETO U DOBA KORONE – isplati li se (napokon) ljetovati u Hrvatskoj?

Da Hrvatska nije jeftina turistička destinacija, ne samo u regiji, već i čitavoj Europi, poznato je već godinama. Britanski The Sun prošle godine je napravio usporednu analizu o Britancima najzanimljivijim ljetnim turističkim destinacijama među kojima se uz Majorku, Španjolsku, Cipar, Bugarsku i Tursku našla i Hrvatska. Hrvatska je u ovom ‘natjecanju’ izašla na prvom mjestu, kao najskuplja od 6 navedenih zemalja, te također i kao jedina destinacija koja je u odnosu na 2018. godinu podignula cijene za čak 12.7%. U svim ostalim državama, cijene su u odnosu na prošlu godinu pale, i to od 9 do 21 posto, tek je Turska skočila za 4%, no ona se tek vraćala u aktivniji turizam nakon nekoliko godina nemirne političke situacije u zemlji.

Tako je prošle godine četveročlanu britansku obitelj tjednodnevni odmor u Hrvatskoj sveukupno koštao  3.187 funti (26.482 kn), dok bi ih u sljedećoj najskupljoj destinaciji, a to je Majorca došao gotovo 500 funti jeftiniji, iznoseći 2,700 funti (22.435 Kuna), a u najjeftinijoj bugarskoj gotovo duplo jeftinije.

Hrvatska je skupa. I to ne samo nama, već i strancima.

Kako je i koliko korona utjecala na cijene? 

O negativnom utjecaju korone na globalnu ekonomiju tek će se pričati kada čitava stvar završi, ali već je i sada jasno – od ove pandemije svijet će se još dugo oporavljati. Gotovo da nema sfere na koju nije ostavila negativne posljedice, a najviše je ograničila slobodu kretanja, a time i industriju putovanja.

Dok smo još bili pod lockdownom, nitko nije imao pojma kako će izgledati ova sezona. Kada se napokon shvatilo da korona nije tek sezonska gripa, te da je preživjela i proljeće, počelo se lagano paničariti. Hoće li uopće išta biti od sezone te kako će preživjeti ionako slaba ekonomija, toliko ovisna o toj, za Hrvatsku svetoj, gospodarskoj grani – turizmu?

Dovoljno je bilo nekoliko korona-free dana u svibnju da otvorimo granice i ukidamo jednu po jednu mjeru. Hrvatska je priopćila svijetu kako je ekstra sigurna destinacija, što je možda i bila, na nekoliko dana. Trebalo je pošto poto privući turiste i izvući iz sezone najviše što se može, pa čak i pod cijenu koju danas plaćamo – najveći broj zaraženih od početka korone u Hrvatskoj.

No, nismo tu da preispitujemo odluke Stožera i brojimo bolesne. Ono što nas zanima je – koliko je korona promijenila cijenu ljetovanja u Hrvatskoj te je li uopće?

Isplati li se napokon ljetovati u Hrvatskoj?

Statistike govore da je Hrvatska od početka godine na 20 posto lanjskih rezultata. Zakon ponude i potražnje naveo bi vas na razmišljanje kako su cijene smještaja i drugih usluga onda zasigurno drastično pale. No, situacija nije ni približno takva.

Porazgovarali smo s Mladenom Kapovićem, menadžerom u hotelu Ambasador u Opatiji o tome kakva je situacija u prijestolnici hrvatskog turizma te kakva je popunjenost njihova hotela, i jesu li davali ikakve popuste s obzirom na situaciju.

“Nismo snižavali cijene jer za to nije bilo potrebe, svi kapaciteti su nam puni. Jedina razlika u odnosu na prijašnje godine je ta što ove godine se hotel uglavnom puni last minute. Ljudi čekaju do zadnjeg trenutka da budu sigurni kakva će biti situacija i onda se tek odlučuju bukirati.”

Obzirom da je Liburnia Riviera Hotels, vlasnik hotela Ambasador i 13 drugih hotela na Kvarneru, još početkom sezone donijela odluku da će otvoriti samo 4, čime je drastično smanjila svoje kapacitete, razumljivo je zašto nisu smanjivali cijene. A ako ste ovoga ljeta pretraživali popularne stranice za rezervaciju smještaja, Booking ili Airbnb, zasigurno ste se razočarali shvativši da noćenje nije puno (ako i išta) jeftinije od prijašnjih godina.

Iznajmljivačica iz Zadra nam je rekla: “Većina apartmana mi je popunjena stalnim gostima, no imam i prazne što se nikada nije događalo.” Na pitanje zašto nisu nešto snizili cijene u svrhu privlačenja gostiju, kratko odgovara kako gostiju nema i time ne bi puno postigla.

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić, ranije ovoga ljeta rekao je kako će se ove godine turističke zajednice fokusirati na hrvatske goste i goste iz susjednih zemalja jer su upravo ti oni koji će činiti najviše posjetitelja ove sezone kada su putovanja na neke dalje destinacije onemogućena ili riskantna.

Što je to što je jeftinije? 

Ukoliko tragate za jeftinijim ljetovanjem, možda je sada najbolje vrijeme da uhvatite dobar dil. Razdoblje nakon Vele Gospe i inače označava približavanje kraja sezne i početak postsezone koji i inače donosi nešto niže cijene. Ovo ljeto će se, ipak više nego inače, naći ponuda na Crnom jaju i sličnim kuponski stranicama gdje možete uloviti nešto bolji dil na smještaj ili određene aktivnosti. Ako ste uvijek htjeli ljetovati na jahti ili kruzeru, i takva vrsta ljetovanja ove godine je znatno jeftinija.

Koje još dobre dilove ovoga ljeta stignete upecati – provjerite na našoj stranici.

I za kraj, da odgovorimo na naslovno pitanje – isplati se više nego inače. Tu i tamo se nađe dobar dil, a ono što je najbitnije – nikada niste imali više mjesta na plaži.