Sve što trebate znati kad naručujete na Aliexpressu – povrati, garancije, pouzdani prodavači

AliExpress je mreža maloprodajnih prodavača Alibabe. AliExpress nudi neku vrstu zaštite kupca koja je vrlo važna kad kupujete iz druge zemlje, a posebno kinesku robu. Međutim, to je i dalje rizično mjesto i vi kao kupac morate imati na umu sljedeće stvari tijekom kupnje na AliExpressu.

1. Kupujte kod provjerenih prodavača

Uvijek pokušajte kupovati od prodavača koji posluju duže vrijeme i imaju dobre ocjene i komentare. Ovi prodavači uglavnom brinu o svojim ocjenama i rado će vam pomoći u slučaju problema s vašom narudžbom. Također pogledajte prethodne povratne informacije koje su dobili o istom proizvodu. Ako su pozitivne, i proizvod je k tome i povoljan – našli ste dobrog prodavača za kupnju. Odite na stranicu dućana i provjerite sljedeće stvari:

 

 

 

 

Open navodi broj godina postojanja trgovine na AliExpressu. Što stariji, to bolji. Na primjer, trgovina (MC-TECH Store) u gore navedenom primjeru osnovana je 5. travnja 2016. Činjenica da trgovina postoji više od 4 godine govori sama za sebe da je prodavač ovdje da ostane. Skupe predmete treba kupovati u trgovinama koje postoje već dugo.


Feedback Score
prikazuje broj ocjena s 4 ili 5 zvjezdica koje je prodavač dobio (minus) broj primljenih povratnih informacija s 1 ili 2 zvjezdice. Prodavači s visokim ocjenama povratnih informacija su provjereni i očekuje se da će pružiti dobru podršku.

Top Brand je bedž koji se daje prodavačima koji su pružili izvrsnu uslugu tijekom određenog vremenskog razdoblja. Aliexpress mjesečno pregledava prodavače i samo najbolji od najboljih promoviraju se u najbolje ocijenjene prodavače.

Positive Feedback pokazuje postotak pozitivnih povratnih informacija koje je prodavač primio u posljednjih 6 mjeseci. Što je broj pozitivnih povratnih informacija veći, to bolje.

Orders označava broj prodanih proizvoda i važan je podatak za provjeriti jer ako ih je puno prodano onda su i ocjene realnije.

2. Pročitajte opis stavke

Ponekad su vrlo korisne informacije uključene u odjeljak s detaljima /opisom predmeta. NEMOJTE naručivati ​​samo gledajući naslov proizvoda i fotografije, umjesto toga provjerite i opis,  možda postoje određena objašnjenja koja su vam korisna. Na primjer, prodavač može navesti značajke, specifikacije, kompatibilnost, kvalitetu predmeta i je li to replika ili originalni proizvod. Pitanja vezana uz dostavu, povrat novca i podršku također su općenito odgovorena u opisu predmeta. Evo jedan primjer opisa:

3. Zaštita kupca

Zaštita kupaca pojednostavljena je tijekom godina. Kao kupac ne morate ništa učiniti da biste imali zaštitu. Kad god nešto kupite na platformi automatski ste zaštićeni. Dakle, što se zapravo događa ako vaš proizvod nikada ne stigne, stigne izuzetno kasno (vrijeme dostave je produljeno na 90 dana od 1. ožujka 2020.) ili nije u stanju u kojem je obećano da će biti?

Zaštita kupca funkcionira u 3 koraka:

  • Kontaktirate korisničku podršku i prodavača kako biste im rekli svoj problem.
  • Otvorite spor s Aliexpressom protiv prodavača.
  • Ako prodavač ne odgovori na spor, Aliexpress jamči povrat novca.

Nakon što se spor riješi, vaša će narudžba biti zatvorena i za manje od 15 dana vratit ćete novac na svoj račun.

Računajte da spor morate otvoriti unutar razdoblja zaštite kupca (Buyer Protection Period). To je broj dana koji vam piše na stranici kad izvršite kupnju. Ovdje je opisan korak po korak postupak otvaranja spora (Open Dispute).

4. Grancija

Garancija za tehniku za EU građane je minimum 2 godine ili ako je riječ o rabljenoj stvari godinu dana. Najbolje je poslati upit prodavaču kako se koristi garancija prije same kupnje. Ja sam konkretno za svoj robot usisavač pitala i napisali su mi da je garancija 3 godine i da je servis u Poljskoj.

5. PDV, carina i cijena dostave

Prvo trebate provjeriti od kud vam šalju proizvod, često sami možete odabrati između više opcija.

Kad je dostava iz zemlje članice EU ne plaćate nikakve dodatne troškove. U slučaju da dostava ide iz ne EU skladišta morate paziti na neke stvari o čemu smo pisali ovdje. Najčešće prodavači iz Kine ne stavljaju vrijednost paketa ili navedu da je vrijednost paketa oko 20€ kako vas carina ne bi teretila. To onda ovisi o našim službama da procjene i ako zaključe da je nešto skuplje mogu od vas zatražiti račun/potvrdu plaćanja kako bi provjerili.

Kad imate više opcija od kuda se šalje provjerite ih sve da vidite koja ima manji shipping i koja skladišta dostavljaju u Hrvatsku ili gdje želite da vam bude dostavljeno. Kad odaberete pojaviti će vam se i cijena dostave.